söndag 19 januari 2014

Helgen!

I fredags var vi bjudna till Åtvidaberg, hem till Sara å Tim. De bjöd på god mat, pasta med fläskfilèsås. Mums! Sen fick vi också efterrätt i form av panacotta. Det är så lyxigt att bli hembjuden på mat med fint sällskap, nästa gång är det vår tur att bjuda igen! Det är så det ska vara med vänner, att träffas över kvalitétstid. Vi passade på att sova över som vi brukar göra. Sara å jag tog en promenad innan det var dags för oss att bege sig hemåt igen, härligt med frisk luft även fast det var kallt ute.

På lördagskvällen såg S å jag film här hemma och bara slappade. Idag har vi småpysslat å slängt ut granen (en vecka försent dock,, men den var ju fortfarande så fin vår kungsgran). Vi gick även ut en sväng, men det blev en kortis... Det blåste så dant å här ute vid gärdena bara yrde snön, så vi gick kortare än vanligt. Var väl i och för sig Samuel nöjd med haha ;-)

Nu är S ute å kör hockey. Jag ligger i soffan å myser i min onepice, den är typ det bästa klädesplagget jag äger just nu hehe. Så skönt med inget som sitter åt någonstans!

Imorgon väntar en heldag utomhus. Vinteridrottsdag står på schemat! År 7 ska till ishallen, år 9 har livräddning på is och år 8 med mentorer (alltså bla jag) ska åka till Asbys skidbacke! Slalomträning med andra ord. Hade sååå gärna viljat testa jag med, men jag får väl ansvara för markservicen antar jag,, ta hand om elever som skadar sig eller inte orkar mer, och göra eld å grilla hamburgare! Blir nog skoj det här med!! :-) Hade jag testat på skidor innan hade jag nog försökt mig på en barnbacke... Men nu skulle jag nog ramla alldeles för mycket, å det är nog ingen toppenidé i nuläget... Annars lever jag på som vanligt, jag är faktiskt "bara" gravid inte handikappad! Å så länge jag mår bra å inte känner något obehag, smärta eller får komplikationer kommer jag fortsätta med sådant jag tycker om att göra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar :)